Skip to main content

Opšti uslovi poslovanja platforme za doniranje „Žizuko“

I. PRIHVATANJE USLOVA

Član 1.
Ovim Opštim uslovima poslovanja (u daljem tekstu: „Opšti uslovi“) uređuju se prava i obaveze Udruženja Uvek sa decom kao primaoca donacija i fizičkih i pravnih lica (u daljem tekstu: „Donatori“) koja vrše donacije putem internet platforme za doniranje „Žizuko“.

Član 2.
Opšti uslovi sastavljeni su u skladu sa Zakonom o donacijama i humanitarnoj pomoći i drugim važećim propisima Republike Srbije.

Član 3.
Donacijom se smatra uplata jednokratnog proizvoljnog ili unapred definisanog novčanog iznosa, kao i donacija putem pretplate (trajnog naloga).

Molimo da se, pre uplate donacije, detaljno upoznate sa Opštim uslovima poslovanja Udruženja, kako biste imali na raspolaganju sve neohodne informacije u cilju donošenja odluke. Uplatom donacije putem ove internet stranice, saglašavate se sa svim uslovima i informacijama koje su Vam prezentovane, te potvrđujete da ste ove Opšte uslove pročitali, razumeli i prihvatili u celosti. Opštim uslovima poslovanja regulisani su uslovi uplate donacije, prava i obaveze donatora i ostala pitanja od značaja za funkcionisanje i vršenje uplata putem internet stranice.

Naša Politika privatnosti dopunjuje ove Opšte uslove poslovanja. Preporučujemo da pažljivo pročitate ove informacije i povremeno proveravate ažuriranja.

II. OSNOVNI PODACI O UDRUŽENJU 

  • Pun naziv: Udruženje „Uvek sa decom“ 
  • Adresa: Pasterova 14, Beograd – Savski venac 
  • Matični broj: 077552709 
  • Poreski broj: 102211892 
  • Šifra delatnosti: 9499 – Delatnost ostalih organizacija na bazi učlanjenja 
  • Veb adresa: www.sadecom.org.rs 
  • Kontakt telefon:+381 (0)11 383 65 56, +381 (0)64 11 63 778
  • Kontakt mail: office@sadecom.org.rs

III. PRAVA I OBAVEZE DONATORA I UDRUŽENJA

Član 4.
Cilj ovih Opštih uslova jeste uređenje međusobnih prava i obaveza Donatora i Udruženja, kao i način njihovog ostvarivanja.

Član 5.
Donator se ne smatra potrošačem u smislu Zakona o zaštiti potrošača i na njega se ne primenjuju odredbe tog zakona.

Član 6.
Donator može biti svako punoletno fizičko ili pravno lice, domaće ili strano, koje uplatom donacije prihvata ove Opšte uslove.

IV. VRSTE DONACIJA

1. Doniranje proizvoljnog iznosa

Član 7.
Donacija se može izvršiti u minimalnom iznosu od 1.000 RSD, dok maksimalni iznos nije ograničen.

2. Doniranje putem pretplate

Član 8.
Omogućili smo našim Donatorima da nas podrže donacijama u određenom vremenskom periodu sa ciljem stvaranja redovnog izvora prihoda za Udruženje. U skladu sa navedenim, možete da odlučite da donaciju proizvoljnog iznosa učinite i putem trajnog naloga na svakih tri, šest i dvanaest meseci u proizvoljnom iznosu. Svi uslovi za donaciju proizvoljnog iznosa podjednako se odnose i na donaciju mesečnom pretplatom tzv. trajnim nalogom.

Donaciju putem pretplate Donator može otkazati u svakom trenutku.

3. Doniranje unapred definisanog iznosa (sa poklonom)

Član 9.
U slučaju da Donator odabere unapred definisani iznos donacije, Udruženje može Donatoru dostaviti simboličan poklon u elektronskoj formi („Poklon“). Poklon će biti isporučen u roku od pet radnih dana od trenutka uplate donacije. Poklon ne predstavlja protivvrednost donacije i ne podleže pravima iz Zakona o zaštiti potrošača.

V. NAČIN UPLATE

Član 10.
Sva plaćanja se obrađuju putem pouzdanih spoljnih sistema plaćanja. Plaćanje putem prihvatanja platnih kartica (Visa, Master, Maestro, Dina) obavlja se preko sledećih pružaoca usluga: Institucije elektronskog novca PaySpot doo Novi Sad, sa sedištem u Novom Sadu, ul. Branimira Ćosića 2/II/201B, MB: 21157074, PIB: 109296534, i Raiffeisen Banke AD Beograd sa registrovanim sedištem u Beogradu, Đorđa Stanojevića Trg s16, MB: 17335600, PIB: 10000029 (u daljem tekstu: Banka).

Donator je, kako bi realizovao plaćanje usluge, dužan da na označenoj sigurnoj formi stranice unese podatke svoje platne kartice. Ukoliko je transakcija izvršena, donator će biti obavešten da je rezervacija sredstava u iznosu kreirane porudžbine uspešno obavljena. Prihvatanjem ovih Opštih uslova donator je saglasan da mu se u momentu inicijalnog poručivanja rezervišu sredstva u iznosu kreirane porudžbine, kao i da se njegova platna kartica zaduži za iznos sa računa za realizovanu kupovinu usluge. Podaci o platnoj kartici čuvaju se na sigurnoj zaštićenoj stranici Banke u kriptovanoj formi i nisu dostupni drugim stranama u procesu plaćanja. Podaci o platnoj kartici ni jednog trenutka nisu dostupni Udruženju, ni Instituciji. Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI Sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije. Unos i prenos ličnih podataka i podataka o broju kartice zaštićeni su u skladu sa vodećim bezbednosnim protokolima na Internetu i u skladu sa PCI DSS standardima za sigurna plaćanja.

S obzirom na to da svaka zemlja nezavisno određuje zakone koji regulišu promet roba i usluga, mogu se javiti situacije u kojima NEZAVISNO OD NAS određene državne službe uvedu dodatne poreze, takse ili dažbine na izvršene transakcije. Udruženje ne snosi odgovornost za takva obračunavanja, a Donatori se obavezuju da samostalno reše sva pitanja vezana za njihovu uplatu.

Alternativno, uplate platnim karticama se mogu realizovati korišćenjem Google Pay i Apple Pay digitalnih novčanika. Donator potvrđuje transakciju na uobičajem način, putem biometrije ili PIN-a na svom mobilnom uređaju, što predstavlja njegov pristanak na izvršenje transakcije.

Uplata „IPS Skeniraj“ metodom plaćanja vrši se putem mobilnog bankarstva banke Donatora.

Član 11.
Udruženje nije u sistemu PDV-a. Sve transakcije biće izvršene u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena platna kartica Donatora biće izražen u lokalnoj valuti Donatora kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije/banka izdavalac Donatora, a koji Udruženju ne može biti poznat u trenutku transakcije. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalnog iznosa donacije navedenog na sajtu Udruženja i one koju Donator može videti na svom bankovnom izvodu.

Član 12.
Na internet stranici je moguće uplatiti donaciju u svojstvu fizičkog lica, preduzetnika i pravnog lica. Ukoliko se za donaciju izvrši plaćanje platnom karticom privrednog društva/preduzetnika, u tom slučaju Udruženje, Institucija, ni banka ne odgovaraju za poreske kao i druge zakonske obaveze koje prate platnu transakciju i osnovni pravni posao na osnovu kojeg je transakcija izvršena, niti bilo koje druge poreze koji mogu nastati prilikom uplate donacije. U procesu uplate donacije, Donator izjavljuje da je upoznat i saglasan sa Opštim uslovima i Politikom privatnosti.

Član 13.
Nakon izvršene donacije, Donator dobija elektronsku potvrdu o uspešnoj uplati.

VI. ODUSTANAK OD DONACIJE

Član 14.
Donacija izvršena putem internet stranice Udruženja „Uvek sa decom“ ne predstavlja kupovinu robe ili usluge, već dobrovoljni čin podrške, te se na nju ne primenjuju odredbe Zakona o zaštiti potrošača koje se odnose na pravo kupca da jednostrano raskine ugovor u roku od 14 dana.

Donator koji se registrovao i započeo postupak doniranja ima pravo da odustane od donacije sve do trenutka izvršenja uplate.

Nakon što je donacija izvršena (uplata evidentirana), odustajanje i povraćaj sredstava nisu mogući, osim u slučaju tehničke greške prilikom obrade transakcije (npr. dvostruka naplata).

Donator prihvatanjem ovih Uslova potvrđuje da je upoznat sa činjenicom da odustajanje nakon izvršene uplate nije moguće, te da pravo na povraćaj sredstava ne postoji, osim u gore navedenim izuzetnim okolnostima.

VII. POLITIKA POVRAĆAJA SREDSTAVA I POKLONA

Član 15.
Donacija izvršena putem internet stranice Udruženja „Uvek sa decom“ predstavlja dobrovoljni pravni posao bez naknade i ne može se smatrati kupoprodajom robe ili pružanjem usluge.

Kao znak zahvalnosti za izvršenu donaciju, Udruženje može Donatoru dostaviti simboličan poklon isključivo u elektronskom obliku („Poklon“), čija vrsta i sadržaj zavise od unapred definisanog iznosa donacije objavljenog na internet stranici Udruženja.

Poklon će biti isporučen u elektronskoj formi u roku od pet radnih dana od trenutka uplate donacije.

Poklon u elektronskoj formi ne predstavlja protivvrednost donacije niti robu u smislu Zakona o zaštiti potrošača, već isključivo znak pažnje i zahvalnosti, sa ciljem daljeg promovisanja misije i vizije Udruženja.

Shodno prirodi donacije i Poklona:

  • povraćaj uplaćenih donacija nije moguć;
  • povraćaj, zamena ili reklamacija Poklona nije moguća, osim u slučaju kad isporučeni Poklon nije tehnički ispravan ili nije moguće izvršiti njegovu elektronsku isporuku.

Donator prihvatanjem ovih Opštih uslova potvrđuje da je upoznat sa navedenim odredbama i da se saglasio da u slučaju izvršene donacije ne može koristiti prava definisana Zakonom o zaštiti potrošača koja se odnose na kupovinu robe ili usluga.

VIII. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Član 16.
Podatak o ličnosti  je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji, identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jednog, odnosno više obeležja njegovog fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta. Da bismo uspešno obradili Vašu donaciju potrebni su nam Vaši lični podaci – Vaše ime i prezime, puna adresa, e-mail adresa, telefon i IP adresa vašeg računara. Uz pomoć tih podataka bićemo u mogućnosti da Vam isporučimo neophodne informacije vezane za realizaciju Vaše donacije. 

Zaštiti privatnosti naših Donatora pristupamo vrlo ozbiljno te nam je stoga važno informisati Vas o obradi i zaštiti Vaših ličnih podataka te Vam pružiti i sve ostale relevantne informacije odnosne na prikupljanje i obradu Vaših ličnih podataka kao korisnika naših usluga online prodavnice. 

Prikupljamo samo neophodne lične podatke potrebne za realizaciju donacije i te podatke obrađujemo zakonito, pošteno i transparentno, u svrhu u koju su lični podaci dati, i u roku koji je neophodan za ostvarivanje svrhe u koju su podaci dati, te u svemu sa podacima postupamo u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS, br. 87/2018).  

Neophodno je da pročitate i da se obavestite koja sredstva koristimo i na koji način štitimo Vašu privatnost. U slučaju da nešto niste razumeli, molimo Vas da nam se obratite na office@sadecom.org.rs

Prihvatanjem ovih Opštih uslova, kao i doniranjem na našem sajtu, potvrđujete da ste u celosti razumeli i prihvatili ove Opšte uslove te ste ujedno obavešteni o pravnom osnovu, svrsi, opsegu i načinu korišćenja vaših ličnih podataka odnosno da su Vam pružene informacije u skladu sa tačkom 23. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.  

Detaljne informacije o obradi Vaših ličnih podataka možete pronaći na stranici Politika privatnosti.  

IX. NEDOZVOLJENE TRANSAKCIJE

Član 17.
Uduženje se obavezuje da će vršiti poslovanje u skladu sa zakonom i propisima Republike Srbije. Na internet prodajnom mestu izričito je zabranjeno nuditi:  

  • radioaktivne, otrovne i eksplozivne materije 
  • hemijske proizvode štetne za okolinu 
  • zaštićene životinjske i biljne vrste 
  • ljudske ili životinjske organe 
  • opojne droge 
  • pornografski materijal 
  • lekovi kao i drugih kategorija propisanih zakonskom ili regulativom kartičarskih organizacija. 

X. PROMENA USLOVA

Član 18.
Udruženje može bilo kada, bez prethodne najave ažurirati Opšte uslove. Informacije o izmenama ovih Opštih uslova biće vidljivo istaknute na našem sajtu, pa stoga preporučujemo da ih s vremena na vreme pogledate kako bi ste se informisali.

Daljim korišćenjem našeg sajta prihvatate i sva naknadno objavljena pravila i uslove.